reklama

Fico žiada pád svojej vlády

Našiel som milý príspevok Fica k tunelom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Fico: Po zverejnení informácií o tunelovaní mala padnúť vláda

Bratislava 18. júna (TASR) Predseda opozičného Smeru Robert Fico dnes na rokovaní pléna predložil návrh uznesenia k zabezpečeniu hospodárskych záujmov SR pri privatizácii štátnych podnikov. Hlasovať o ňom by sa malo ešte dnes.

Politik tvrdí, že ho k tomu viedli dôležité skutočnosti zverejnené v Správe o činnosti Slovenskej informačnej služby (SIS) za rok 2003. SIS v nej upozornila na tunelovanie v štátnych podnikoch. Po tomto vyhlásení by podľa Fica mala padnúť vláda. Tá však vôbec nereagovala na publikované informácie, čo šéf opozičného Smeru považuje za nepochopiteľné. Za absolútnu "perlu" označil informáciu, že sa nehospodárne nakladá s financiami štátu pri výstavbe diaľničného tunela Branisko. "To sa môže stať iba na Slovensku, že tunelujeme výstavbu diaľničného tunela," zdôraznil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Domnieva sa, že minister dopravy Pavol Prokopovič by ihneď po tomto výroku mal predstúpiť pred poslancov a vysvetliť, ako je možné, že sa takáto informácia objavila v správe SIS. Fico by rád v parlamente privítal aj ministra obrany Juraja Lišku, pretože tajná služba upozornila i na tunelovanie podnikov v pôsobnosti jeho rezortu. Vysvetľovať by mali ďalej šéfovia rezortov pôdohospodárstva a práce v súvislosti s korupciou pri poskytovaní poľnohospodárskych dotácií, či pri vyplácaní dávok sociálnej pomoci.

Fico pripomenul, že v oblasti privatizácie SIS informovala o netransparentnosti a nevýhodnej privatizácii viacerých podnikov SAD. Niekoľko z nich sprivatizovali vzájomne prepojené osoby a v ďalších privatizéri získali prostriedky na privatizáciu tunelovaním podnikov pred vlastnou privatizáciou. Dva podniky SAD pravdepodobne dostali do rúk firmy prepojené na podsvetie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Opozičný politik nechápe, ako je možné, že nikto nebol odsúdený za takúto nelegálnu činnosť. Podľa neho sa prenasledujú ľudia, ktorí dali niekomu päťtisícový úplatok, pričom štátu unikajú miliardy. "A tí, čo sú za to zodpovední, sa ukazujú v relácii Smotánka vysielanej v televízii Markíza," dodal.

Počas krátkej rozpravy podporil Ficov návrh poslanec KSS Karol Fajnor. "Takéto šafárenie už musí raz skončiť, povedal.

Peter Horvath

Peter Horvath

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  1x

som funkey, byvam v Bratislave, som funkeydedcek... Narodil som sa v siedmom mesiaci, siedmeho novembra na Zochovej ulici v Bratislave. Teda v porodnici a nie na ulici. Byval na Panenskej, az do straty panictva. V dome v ktorom som byval, byval svojho casu aj Orol Tatransky. Ja som sa obcas citil aj orlom, aj dost blbo, kedze som v detstve skulil. Skuliaci orol nie je nic moc. Okrem toho som skuliac musel chodit na husle. Hanbil som sa prenaramne. Niest puzdro az na Diebrovo namestie a pritom este skulit a vediet, ze ucitel bude smrdiet od cibule, bola riadna depka. Blbe bolo aj to ze som som mal skvely sluch a neznasal som sa pocuvat pri hrani na husle. Okrem toho vsetci kamarati v tom case hrali futbal. Neskor ma uspesne zoperovali a uz som neskulil, ale za to som videl dvojmo... Dalej strucne.ZS Zochova. Gymnazium Metodova. VSVU graficky design a kresleny film. Clen skupiny BAHAMA, ale aj Devinska Nova Vec, Trans music comp....zakladajúci člen VPN... Zoznam autorových rubrík:  smepolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu